Daniel Ryciak
23.03.2017, 20:00

Confusion Project feat. Andrei Konstantinov

Slavonic Jazz Meetings w Śląskim Jazz Clubie

Michał Ciesielski - fortepian
Piotr Gierszewski - gitara basowa
Adam Golicki - perkusja
Andrei Konstantinov - sasksofon

Confusion Project feat. Andrei Konstantinov

Confusion Project to trio z Trójmiasta, które powstało na początku 2013 roku. Zepół tworzą: Michał Ciesielski - fortepian, Piotr Gierszewski - gitara basowa i Adam Golicki - perkusja. Może ich pamiętacie z festiwalu Jazz w Ruinach, czyli festiwalu młodych wschodzących gwiazd muzyki jazzowej, około jazzowej i improwizowanej.

Ambicją zespołu jest ukazanie muzyki Jazz-Fusion w świeżej, zwiewnej, tryskającej pomysłami odsłonie. Na ogólny wyraz muzyki Confusion Project składają się niebanalne, rozbudowane kompozycje czerpiące z szerokiej palety stylistyk (od muzyki poważnej przez dixieland i swing po muzykę latynoską, rockową czy drum'n'bass) oraz wspólne dążenie muzyków do tego, aby zachować w swojej grze balans między błyskotliwością i humorystycznością, a subtelnością i intymnością.
Trio ma na swoim koncie wyróżnienie na School&JazzFestival 2013, a także III miejsce oraz nagrodę indywidualną dla Michała Ciesielskiego na IX Europejskich Integracjach Muzycznych. W 2014 roku wystąpili w finale European Jazz Contest, jako jeden z 4 najlepszych zespołów jazzowych z całej Europy.


W 2014 r. ukazała się ich pierwsza debiutancka płyta „How to Steal a Piano”.

(…) Świetny debiut!
Robert Ratajczak,RadioJazz.fm

(...)Pianistyka Michała Ciesielskiego jest bardzo precyzyjna i świadoma. Widzi cel, ma naboje, strzela i tafia. Pomimo, że wyeksponowana, nie "przykrywa" kolegów i nie zabiera im przestrzeni. Nie ma brylowania i niepotrzebnych popisów technicznych. Ot - kultura po prostu. Jest sporo fragmentów gdzie nie można określić kto gra solo. Jest dialog. Jazz to sztuka interakcji, język porozumiewania się muzyków między sobą i z publicznością. Na basie Piotr Gierszewski. Pięknie brzmiący, bardzo stabilny fretless. Wyrafinowane partie solowe - śpiewne i melodyjne (znakomita improwizacja w Confusion, w ogóle ten utwór to hit). Walkingi i cała reszta z timem i brawurą. Świetnie! Tu, na marginesie, muszę o czymś wspomnieć. Sygnalizowałem już kunszt gry zespołowej. Idąc dalej - słychać bardzo dobre akompaniowanie solówkom basu. Proceder ten wymaga wiedzy, umiejętności i świadomości, również pokory i chęci niesienia pomocy innym… I nic nie wspomnę, że pod pozorem akompaniamentu można przeszkadzać i afirmować swoje ego... Teraz o perkusji. Osobiście nie przepadam za ofensywnym graniem na tym instrumencie, co nie znaczy, że kwestionuję jego doniosłą rolę. Jestem za dyskretnym współudziałem wszystkich w dziele tworzenia, bez nadmiernej afirmacji, co tu, na CP właśnie ma miejsce. Jak ktoś bez opamiętania wali w bęben, to żeby nawet bardzo go ściszyć w miksie to i tak będzie wiadomo, że gra za głośno. A tu, proszę, można... Adam Golicki gra z wielką elegancją i muzykalnością i techniką. Po prostu wrażliwość, a tą, jak wiadomo, się ma daną…
Reasumując: Proszę Państwa, na scenie pojawił się nowy świetny zespół i znakomity kompozytor. Powodzenia Panowie! Mariusz Bogdanowicz

(…) Dlatego ich krążek poleciłbym wszystkim, którzy chcą do jazzu przekonać wszystkich tych, którzy słuchając Możdżera, Pawlika czy Jagodzińskiego – „po prostu tego nie czują”. „How To Steal Piano?” jest na tyle pojemne, że może pokonać nie jeden lęk przez improwizacjami."
Mieczysław Burski, Polskie Radio






W grudniu 2015r.nakładem BCD Records ukazał się ich drugi album”The Future Starts Now

Patronat nad albumem objęli: Polskie Radio PR2, Radio Gdańsk, radio Koszalin,RDC, Jazz Forum,Jazzpress.
Dochód ze sprzedaży płyt zostanie przekazany na konto Polskiej Akcji Humanitarnej.


(…) Wiosną serc trio dzieli się nie tylko niepodważalnym pięknem muzyki zapisanej na płycie... Jak można przeczytać na stronie internetowej trójmiejskiej grupy, dbając o lepszą przyszłość - dla wszystkich, wpływy ze sprzedaży albumu "The Future Starts Now" przekazane zostaną na konto Polskiej Akcji Humanitarnej. Tym bardziej więc zachęcam do sięgnięcia po tą pozycję….
Marta Ratajczak

W czerwcu ub. roku zespół uczestniczył w Międzynarodowym Konkursie jazzowym” Big Sky 2016” w Moskwie i tam muzycy zapoznali się z saksofonistą Andreyem Konstantinem, który zajął I miejsce w kategorii Solista - instrumentalista. Wtedy też zrodziła się idea opracowania wspólnego projektu.


Andrei Konstantinov - saksofonista jazzowy, kompozytor i aranżer, związany z muzyką akademicką. Zwycięzca wszechrosyjskich (Delphic Games 2008) i międzynarodowych konkursów muzycznych ( "Nadzieja 2014" w Krasnojarsku, "Siberian Assembly" 2014 w Nowosybirsku). Brał także udział w wielu festiwalach jazzowych ( "Jazz nad jeziorem Bajkał"w Irkucku ; "Jazz w starej twierdzy" w Nowokuzniecku, festiwal jazzowy w mieście Ułan-Ude, itp ..)

W 2013 roku założył kwartet JAZZ TALES grający muzykę fusion, który na początku 2014 roku został laureatem Grand Prix 1 Międzynarodowego Festiwalu "Na skrzydłach jazzu".  W tym samym roku kwartet przekształcił się w trio organowe, w związku z odejściem basisty. Repertuar zespołu obejmował w jednej trzeciej oryginalne kompozycje A. Konstantinova, a w dwóch trzecich standardy jazzowe i utwory współczesnych saksofonistów muzycznych, głównie J.Redmana, M.Breckera, C.Pottera, B.Mintzera i innych.  W 2015 roku trio nagrało pierwszy i niestety tylko jedyny utwór „Fragmenty Myśli” , ponieważ w związku z odejściem klawiszowca i perkusisty w tym samym roku, zespół Jazz Tales przestał istnieć, powiadamiając o tym fakcie w trakcie niesamowitego koncertu finałowego.

W 2015 roku Andrei Konstantinov stworzył tradycyjny jazzowy kwartet składający się z najlepszych muzyków jazzowych z miasta Nowosybirsk (Suworow, Averchinkov, Nikitin) specjalizujący się w bardziej tradycyjnym jazzie. Eksperymentując w tym czasie, Andrey dał koncert z niezwykłym składem (sax, klawisze, cajon). Wziął także udział w ciekawym projekcie utalentowanego muzyka Wasilija Błochina, który umiejętnie zaaranżował 16-taktową muzykę z gry "Dendy". Nawiasem mówiąc, jedna z wersji z Andreyem Konstantinovem zdobyła pierwsze miejsce na międzynarodowym konkursie muzyki do gier w Stanach Zjednoczonych.

Bilety: 20 zł
do nabycia w Klubie Muzycznym 4art i jednocześnie siedzibie Stowarzyszenia Muzycznego Śląski Jazz Club.
ul. Wieczorka 22
Gliwice

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.

OK, zamknij