17.06.2018, 13:17
Daniel Ryciak
11.08.2018, 21:00

Hashima Jazz Quartet

Niezwykłe połączenie klasycyzmu, awangardowego hałasu, liryczności i bałkańskiego folku
Thomas Conrad (JazzTimes)

Srđan Mijalković - saksofon tenorowy
Aleksandar Hristić - perkusja
Vanja Todorović - kontrabas
Igor Mišković - gitara

Wstęp wolny

 Hashima Jazz Quartet

miejsce:
Ruiny Teatru Victoria
Aleja Przyjaźni 18
44-100 Gliwice


prowadź do celu

PL

Hashima to jazzowy kwartet z Belgradu, łączący rozmaite doświadczenia muzyczne w całkowicie nową jakość. Amerykański krytyk jazzowy Thomas Conrad opisał ich muzykę jako “niezwykłe połączenie klasycyzmu, awangardowego hałasu, liryczności i bałkańskiego folku”. Ich inspiracjami muzycznymi są między innymi Wayne Shorter, John Zorn, Igor Stravinsky, muzyka improwizowana, post-rock i folk. Poetycznie nawiązują do europejskiej sztuki filmowej i literatury, które podprogowo wplatają się w trzon tworzonej przez nich muzyki, nadając jej charakter programowy. Tematy przewodnie kompozycji Igora Miskovica to motywy muzyczne rozwijane poprzez aranżację i improwizację, bez stronienia od hałasu czy też subtelnych lirycznych miniatur. Cztery rozmaite intrumenty i cztery różne rodzaje wrażliwości tworzą formę odartą z tradycyjnych cech stylistycznych, która inspirowana jest odległą, opuszczoną japońską wyspą Hashima.

Srđan Mijalković - saksofon tenorowy
Aleksandar Hristić - perkusja
Vanja Todorović - kontrabas
Igor Mišković - gitara

Wstęp wolny.

Na zakończenie każdego dnia festiwalowego jam session w Klubie Muzycznym 4art
(ul. Siemińskiego 22, Gliwice)

EN

An unusual confluence of classicism, avantgarde racket, lyricism and Balkan folk forms.
Thomas Conrad (JazzTimes, All About Jazz, Stereophile)

Hashima is a Belgrade jazz quartet that combines various musical experiences into a new music defined by a well known jazz critic Thomas Conrad (USA) as “an unusual confluence of classicism, avantgarde racket, lyricism and Balkan folk forms”. Among musicians that inspire them, they prefer Wayne Shorter, John Zorn, Igor Stravinsky, improv, post-rock and folklore. Their poetics draws on European arthouse film and literature, which are subliminally intertwined with the core of their original music giving it a programmatic character. The themes of Igor Miskovic’s compositions mainly consist of musical motives that are fully developed through arrangements and free improvisations, without restraining from noise or subtle lyrical miniatures. Four different instruments and sensibilities convene in form, stripped from traditional stylistic features, its content inspired by the distant abandoned island in Japan – Hashima.

Srđan Mijalković - Tenor Saxophone
Igor Mišković - Semi-Acoustic Guitar
Aleksandar Hristić - Drums
Vanja Todorović - Double Bass

Free entrance


Every day of the festival ends with a jam session meeting in 4art Music Club.
(Siemińskiego 22, Gliwice)

Organizator:

  

Współorganizacja:


Projekt dofinansowany
z budżetu Miasta Gliwice

  

Sponsor główny:

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.

OK, zamknij